Sak hentet fra iLaks.no
Stillingen har som formål å styrke bedriften og produktet som merkevare i et globalt perspektiv. Både selskapets verdier, kvalitet, fiskehelse og bærekraft vil stå sentralt. Hun starter i september og vil arbeide fra Tromsø.
– Nova Sea er et solid og utviklingsorientert selskap med klare verdier. De viser et tydelig samfunnsansvar, har fokus på sine ansatte og satser på bærekraft. For meg er det en fantastisk mulighet å få jobbe og bruke min kompetanse i et slikt selskap, sier Marit Stagrum Ottem i en pressemelding.
Med hjerte for sjømat
Stagrum Ottem er utdannet siviløkonom og har i tillegg en mastergrad i ledelse fra UiT. Tidligere har hun arbeidet i Orklas merkevaredivisjon, Mack og i Norges Sjømatråd som både markedssjef i Norge og global merkevaresjef og merkevareansvarlig. Hun kommer nå fra stillingen som leder for strategi, forretningsutvikling og marked i Ressurs Tromsø.
– Jeg har et stort hjerte for sjømat og gleder meg til å kunne arbeide med det igjen. Nå ser jeg fram til å jobbe med laks som produkt og bli godt kjent med alle delene av produksjonen – fra rogn til bord. Ikke minst gleder jeg meg til å bli kjent med nye kollegaer langs Helgelandskysten, fortsetter Stagrum Ottem.
En merkevare med stort potensial
Marit Stagrum Ottem kommer til å inngå i selskapets salgsavdeling, som er ansvarlig for salg av all fisken som produseres i Nova Sea. Salgssjef i Nova Sea, Bjørn Olvik, er svært fornøyd med ansettelsen. Han mener det finnes store muligheter i å bruke selskapets identitet til regionen og historien mer aktivt i salg av produktet, i tillegg til selskapets verdier som står sentralt i hele verdikjeden.
– Marit har alle de kvalitetene vi var på utkikk etter. Bakgrunnen hun har fra merkevarebygging og sjømat, gir henne en helt unik kompetanse som vi kommer til å dra god nytte av i Nova Sea. Vi ser fram til at hun starter i september og gleder oss til fortsettelsen, avslutter Olvik.